Een gezegend 2013! - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Yfke Terpstra - WaarBenJij.nu Een gezegend 2013! - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Yfke Terpstra - WaarBenJij.nu

Een gezegend 2013!

Door: Yfke Terpstra

Blijf op de hoogte en volg Yfke Terpstra

27 December 2012 | Guinea, Conakry

Een gezegend 2013!!

Tweede kerst dag is het vandaag!!
Zo apart de zon is warm en thuis is het winter.

Vandaag is het nog elf weken voor dat ik weer naar huis ga.
Tijd gaat snel en ben nu over de helft.

Hoop dat julie een mooi kerstfeest hebben gehad.
Samen met familie en vrienden. En ook misschien een beetje winter.

Mijn kerstdagen waren Amerikaans Afrikaans :-)

Kerstavond hadden we een mooie dienst en hebben we stille nacht in Duits Spaans Engels Zweeds Frans en Nederlands gezongen.

Zondagavond hadden we kerstfeest op de Dock. En hebben we kerstliedjes gezongen met kaarslicht en 25 graden buiten.
En er was een zwarte kerstman wat grappig was. Zie foto :-)

Op maandag hebben
Maryke en ik kerstkado'tjes gemaakt en ze rond elf uur bij de deuren langs gebracht wat erg leuk was. Bij al de cabins lagen kado'tjes.

Kerstmorgen kerstbrunch het was een heerlijke maaltijd echt heerlijk we hadden zelfs stoofpeertjes!!

Vandaag heb ik nog vrij en morgen weer aan het werk.

In de tent hebben we weer mooie dingen gezien.
Een meisje die tot haar zevende met een hazenlip door het leven moest gaan. Is geholpen en heeft nu de meest mooie glimlach.

Een jongen van 15 had een grote tumor in zijn gezicht wat naar buiten groeide. Hij schaamde zich zo en verschool zijn gezicht achter een laken.
Drie weken geleden is hij geopereerd en nu komt hij nog voor wondzorg bij ons.

Hij en zijn moeder zijn zo blij en zijn ogen stralen weer.

Daar word mijn hart altijd blij van en weet ik waarom ik hier ben.

Wens iedereen een goede jaarwisseling!!

Lieve groeten uit Africa

Yfke


  • 27 December 2012 - 23:00

    Annemiek:

    Wat weer een mooi verslag en een mooie kerstman!
    Wat bijzonder om alle feestdagen van december in Afrika te vieren!
    Zal wel een dubbel gevoel geven ;)
    En dat je alweer over de helft bent, gelukkig kun je nog poos voor heel mensen daar wat betekenen!
    Stiekum ga ik al wat aftellen hoor, ik mis je best wel!!
    Ik wens je een hele goede jaarwisseling, folle Lok en Seine yn it nije jier.

  • 28 December 2012 - 12:52

    Tyase:

    Fijn dat je zo gelukkig bent met wat je daar allemaal voor anderen kan doen! Ik wens je alvast een heel gelukkig 2013 toe, liefs

  • 28 December 2012 - 20:26

    Omke Pieter:

    Hallo Yfke! Beankt foar dyn moaie ferslach, wy binne wer hielendal by. In waarme Kryst, dát soe noch ris wat wêze! Mar wy dogge it hjir inderdaad mei kjeld en reinwetter. Justermiddei bin ik efkes by tante Akke west yn t'sikenhûs Grins mei omke A. en tante Baukje. Se wie wol knap hear mar wol misselijk, fan de narcose tink ik. Mar fierder is de operaasje goed slagge gelokkich, gjin komplikaasjes, mar earst moat alles wer wat yn oarder wêze sa as de mage en sa. Sa as alles gongen is wol wer wat om tankber foar te wêzen. Ferline wike wie ik by de doop fan de lytse Lynn fan Germ en Jorien, ek hiel moai! Pytsje hat ek songen en dat hearde hiel moai. Baukje Anna en Benthe ha ek songen: weet je dat de Vader je kent, je bent een Parel in Gods hand. Hiel moai en in moaie dooptsjinst. Tante Baukje brocht Lynn yn. Ik ha ek in moaie Kryst hân, wy hiene moaie byienkomsten. Jim heit en ik ha (lekker) iten by omke Jelle en tante Anneke, mar it wurdt in lyts groepke hear. Sa belibje wy allegear ús dingen, do dêr en wy hjir. Dus al wer oer de helte, no ik sjoch der nei út ast wer thús bist en dan moatte wy mar wer ris in kear goed byprate yn myn nije hûs. No, earst dus mar wer it alderbêste, sterkte en wille yn dyn wurk en Gods Segen tabidden, h. Gr. en in tút fan omke P.

  • 28 December 2012 - 20:26

    Omke Pieter:

    Hallo Yfke! Beankt foar dyn moaie ferslach, wy binne wer hielendal by. In waarme Kryst, dát soe noch ris wat wêze! Mar wy dogge it hjir inderdaad mei kjeld en reinwetter. Justermiddei bin ik efkes by tante Akke west yn t'sikenhûs Grins mei omke A. en tante Baukje. Se wie wol knap hear mar wol misselijk, fan de narcose tink ik. Mar fierder is de operaasje goed slagge gelokkich, gjin komplikaasjes, mar earst moat alles wer wat yn oarder wêze sa as de mage en sa. Sa as alles gongen is wol wer wat om tankber foar te wêzen. Ferline wike wie ik by de doop fan de lytse Lynn fan Germ en Jorien, ek hiel moai! Pytsje hat ek songen en dat hearde hiel moai. Baukje Anna en Benthe ha ek songen: weet je dat de Vader je kent, je bent een Parel in Gods hand. Hiel moai en in moaie dooptsjinst. Tante Baukje brocht Lynn yn. Ik ha ek in moaie Kryst hân, wy hiene moaie byienkomsten. Jim heit en ik ha (lekker) iten by omke Jelle en tante Anneke, mar it wurdt in lyts groepke hear. Sa belibje wy allegear ús dingen, do dêr en wy hjir. Dus al wer oer de helte, no ik sjoch der nei út ast wer thús bist en dan moatte wy mar wer ris in kear goed byprate yn myn nije hûs. No, earst dus mar wer it alderbêste, sterkte en wille yn dyn wurk en Gods Segen tabidden, h. Gr. en in tút fan omke P.

  • 29 December 2012 - 12:24

    Tante Baukje út Ljussens:

    Leave Yfke.

    Fijn dat alles goed gjit mei dy. Moai om dyn ferslagjes te lêzen. Wy winskje dy ek in goed en sûn 2013 ta.
    Dikke tút fan Omke Wiltsje en Tante Baukje.

  • 30 December 2012 - 20:43

    Afke:

    Hallo Yfke,

    Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat. Hier alles oké. Een bijzondere gewaarwording lijkt mij kerst bij temperaturen van 25 graden, indrukwekkend stille nacht in zoveel verschillende talen. Zo zie dat binnen alle culturen kerst wordt gevierd, ieder op zijn eigen manier. Wat fijn om te lezen dat je de mensen daar goed kunt helpen, dit moet je veel positieve energie geven nu weet je dat je keuze juist is. Je bent inderdaad alweer over de helft wat gaat de tijd toch snel. Kunnen zo langzamerhand weer met aftellen beginnen. Ik vind het ook wel prettig mis je hier wel. Ik lees altijd met veel plezier je reisverslag en heb alle respect voor je hoe je daar staande weet te houden, ik weet niet of ik dat wel zou kunnen.

    Ik wil je een hele goede jaarwisseling wensen en veel gezondheid, voorspoed, geluk voor 2013!
    Liefs Afke

  • 30 December 2012 - 22:57

    Saakje:

    Hoi Yfke,

    Jij ook een goed en gezond 2013 toegewenst!

    Groetjes Saakje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yfke Terpstra

Hoi ik ben Yfke 34 jaar en ga binnenkort op reis naar Texas en Africa. Daar ga ik vrijwilligerswerk doen voor Mercy Ships al heel lang heb ik dit willen doen en 2012 word het jaar dat het gaat gebeuren :-)

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 840
Totaal aantal bezoekers 35075

Voorgaande reizen:

22 September 2012 - 23 Oktober 2013

1e week in Texas

13 September 2012 - 11 Maart 2013

Mercy Ships

Landen bezocht: