Leven op de Africa Mercy - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Yfke Terpstra - WaarBenJij.nu Leven op de Africa Mercy - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Yfke Terpstra - WaarBenJij.nu

Leven op de Africa Mercy

Door: Yfke

Blijf op de hoogte en volg Yfke Terpstra

03 Februari 2013 | Guinea, Conakry

Leven op de Africa Mercy.

Dag familie en vrienden

Al weer een week geleden dat ik jarig was. Geen oranjekoek dit jaar.

Maar wel Canadese appeltaart en fruitsalade op mijn verjaardag.
Het was een goede dag met berichtjes van lieve mensen en ook op het schip veel felicitaties.
In de avond was er een beroemde opera zanger op het schip en na zijn voorstelling heb ik nog even met hem gesproken en op de foto voor de verjaardag :-)
Bedankt iedereen die aan me heeft gedacht!!

Afgelopen Zondag heb ik mijn Afrikaanse jurk gekregen echt super mooi gemaakt. En vandaag heb ik hem in de kerk gedragen.

De ochtenden zijn druk in outpatients in de middag hebben we het wat rustiger.
Een middag hebben we koekjes gebakken voor de kapitein en het team dat hem bij staat.

In de crew galley stonden niet alleen wij te koken. Maar ook onze gurka's Nepalese soldaten die de bewaking doen van het schip.
Ze kunnen heerlijk koken en we mochten even proeven. Heerlijk het deed me even denken aan de tijd in India.

Ze begroeten mij iedere dag als ik naar de tent loop. De meeste gurka's kennen al de namen van iedereen op het schip. Het zijn bijzondere mensen.

Woensdag hadden we weer klinische les van dokter Gary Parker.
Over cleft lip en palate Repair. Hazenlip en open verhemelte.
Het is ontroerend te zien hoe een relatief kleine ingreep mensen levens weer hoop geeft om te leven.

Op de vrijdag avond is onze Oekraïnse bemanning aan het kaarten. Kijken de Afrikanen naar voetbal. En hebben wij Nederlanders pannenkoeken gegeten.
De Africa Mercy is een speciale plaats waar zoveel culturen kunnen samen leven in vriendschap en vrede.

Dit was het weer even van uit Africa.

Een goede week voor iedereen.

Liefs Yfke



  • 04 Februari 2013 - 00:07

    Yfke Terpstra :

    Hé Yf.
    Ik krijg de foto's hier allemaal niet bij. Kun je die wel zelf? Anders zou ik morgen weer even zien

  • 12 Februari 2013 - 14:40

    Anoesjka Braaksma:

    Lieve Yfke,

    Leuk om je verslag weer te lezen, met al je bezigheden.
    Wat zeker bijzonder dat de kleine ingrepen van een hazelip en open verhemelte, voor deze mensen een geweldig groot iets is en ze weer hoopvol verder kunnen.
    En de blijde glimlach van die mensen geeft jullie weer hoop!

    Wat ben je alweer lang weg...maar.....wat kom je ook alweer snel terug;-)
    Zie er naar uit je weer te zien!
    Maar eerst daar nog maar genieten van alle goede dingen die je voor de mensen kan doen en tegelijk voor onze lieve Heer doet!!

    Een hele dikke kus van mij I love you!

  • 16 Februari 2013 - 19:26

    Akke:

    Lieve Yfke,
    Zaterdagavond als ik dit schrijf.Heb weer zin om zo nu en achter de pc. te zitten.Allereerst ik hoop dat het goed met je gaat en nog steeds geniet van je werk en omgeving.Wat gaat de tijd toch vlug nu is de tijd bijna al weer dat je thuis komt.Afgelopen week kan ik zeggen dat het wat beter met mij gaat met kleine stapjes vooruit.vrijdag moet ik weer naar de gynecaloog en dan maar afwachten wat hij zegt
    Maar ik heb telkens last van een harde buik bij de wond.Ze denken dat er een breuk zit dus maar weer afwachten.Met Hans gaat het goed hij heet andere medicijnen en die slaan goed aan zoals het nu lijkt.
    Hij werkt 3 dagen in Sneek onder begeleiding en hij gaat op de fiets.En hij heeft waarschijnlijk een huisje in Woudsend.We hebben nu ook 1 keer per week thuishulp.
    ik stop er nu weer mee want ik wordt moe.
    Lieve groetjes van tante Akke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yfke Terpstra

Hoi ik ben Yfke 34 jaar en ga binnenkort op reis naar Texas en Africa. Daar ga ik vrijwilligerswerk doen voor Mercy Ships al heel lang heb ik dit willen doen en 2012 word het jaar dat het gaat gebeuren :-)

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 894
Totaal aantal bezoekers 35062

Voorgaande reizen:

22 September 2012 - 23 Oktober 2013

1e week in Texas

13 September 2012 - 11 Maart 2013

Mercy Ships

Landen bezocht: