liefs uit Tyler - Reisverslag uit Linden, Guyana van Yfke Terpstra - WaarBenJij.nu liefs uit Tyler - Reisverslag uit Linden, Guyana van Yfke Terpstra - WaarBenJij.nu

liefs uit Tyler

Blijf op de hoogte en volg Yfke Terpstra

29 September 2012 | Guyana, Linden

Lieve allemaal,

Even een kort verslagje. Deze week was het best een lange week van in de klas zitten en heel veel luisteren. Natuurlijk hadden we een uitje naar onze Wallmart =) en vandaag zijn we naar een park geweest hier in de buurt, het was een heel mooi park alleen regende het voor de tweede keer dat ik hier ben. Ik liep alleen met mijn paraplutje en was wel een beetje nat. Nu zit ik met een kopje thee om op te warmen.

We gingen naar het park, om alles even op een rijtje te zetten en even alleen te zijn en te praten met de Heer en rust te vinden. Want het is soms erg druk met al die meiden haha maar ook gezellig. En ook al de lessen zijn intensief met engels en vertalen.

Deze week ging het over fundamenten van geloof. Waarom zijn we hier allemaal gekomen, en eigenlijk is het omdat we geloven dat er een God is die van ons houd een God die goed is en ons zoveel heeft gegeven.
En iedereen wil graag uitdelen van wat we hebben gekregen, het is mooi om te horen dat iedereen een bijzonder verhaal heeft, en wat hen heeft gebracht om hier te zijn en straks op het schip.

Vanavond hebben we een dans feestje hier in de family dorm (woonkamer) om het weekend wat Swing te geven =)
En morgen moet ik nog een boek lezen....ben thuis geen lezer dus hier ook niet en dan ook nog in engels. Morgen verder niet veel op het programma dan naar de kerk hier op de hoek.

Een goede week voor jullie allemaal.

Liefs Yfke



  • 29 September 2012 - 21:33

    Anna:

    Hoi Yfke

    Mooi weer wat van je te horen.. het is een hele voorbereiding voor je op de boot zit. het hoort er bij waarschijnlijk. Hou je taai yfke.
    Je bent niet alleen en dat scheelt een heel stuk.
    veel succes met alles!

    liefs Anna

  • 30 September 2012 - 08:34

    Annemiek:

    War in mooi ferslach Yfke!
    It falt net ta om wer in de skoallebanken te sitten ;) Mar dat heart der ek bij.
    No en wat de rein betreft, dy ha we hjir ek genoch, en in protte hurde wyn derbij.
    Dus do sist der wol goed tink ik.
    Hast in mooi dans jûn hûn? En aanst wer nei de cowboys te tsjerkjen?
    Wat in geweldige foto's. Ik sjoch no al út nei de folgjende serie:)
    Hé Yf, genietsje fan alles, dit is dyn DREAM.
    Leafs en blessings

  • 30 September 2012 - 16:20

    Omke P.:

    Leave Yfke,

    In moai ferslach wer, wy folgje it op'e foet. fan'e moarn nei tsjerke west en dêrnei efkes nei myn âld buorfrou yn Winsum west om kofje, dat fynt se altiid moai. No en dêrnei in tukje fansels, mei de poes der by, dy sliepte ek mar raak. Doe't ik de pc iependie seach ik dyn ferslach, fuort mar efkes antwurdzje. Juster binne wy (omke Th en tante G. nei de Flaaelfeesten west yn Nije.Aldehoarne. Wy hiene in moaie middei. Ik bin sa ferkâlden as in snip. It heard der sawat by. En do hast ek al wer fan alles meimakke lies ik. Dûnsje hie'k tocht! Ho, de kat wol ek mei itype, dat kin net. No wy moatte mar ris sjen wat de snein ús bringt fierder, en do mar wer in goeie en moaie wike tawinske,
    H. gr. Omke P.

  • 30 September 2012 - 20:35

    Mirjam Molenaar:

    Heej lieve Yfke,

    Hoe was je dans-feestje? ;-)
    Kan me voorstellen dat afgelopen week intensief was...Hier alles goed! Lydia en Tim hebben gisteren een zoon gekregen: Joah. Morgen ga ik kijken, leuk! :-)
    Jij ook een gezegende week!! en veel suc6 met alles. Dikke kus XXX

  • 04 Oktober 2012 - 11:50

    Heit:

    Leuk dat je me gister even belde,zo blijf ik toch op de hoogte wat je allemaal doet.ik heb de foto,s gezien van je kamer genoot en je groep.en het lijken me allemaal leuke meiden, ben nu bij tante baukje en froukje die probeert het mij u wat te leren. Je had het over de taal dat je het goed verstaat maar minder goed spreekt, maar de tijd zal het leren. Als je straks weer thuis komt ben je misschien het fries wel verleerd! Verder is allles goed en ik vermaak me wel. Heel veel sterkte en wat minder vlees eten. Zodat je gezond blijft. Niet meer bang zijn voor slangen hoor, veel sterkte, een dikke tut fan heit en tot horens.

  • 06 Oktober 2012 - 21:53

    Martha:

    Hallo Yfke,

    heel veel succes hoor met alles wat je gaat doen
    hier gaat alles goed
    en volgens mij met jou ook !!
    we blijven voor je bidden.

    groetjes martha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guyana, Linden

1e week in Texas

Lieve familie en vrienden en volgers,

Mijn eerste week in Texas zit er op. Het is een goede week geweest met veel
nieuwe indrukken, veel nieuwe mensen ontmoet en ook al vrienden gemaakt.

Afgelopen week hebben we een introductie gehad over Mercy Ships, over de organisatie de mensen die er werken en wat ze allemaal doen.
We zijn al bezig met het voorbereiden van de Field Service van 23 okotber tot 8 november in Conakry (west Africa). We zijn dan drie weken vlakbij een ziekenhuis met een dagopvang voor kinderen van 0 tot 5 jaar.
We gaan daar iets bouwen voor hun speeltuin en we zullen een leuk programma maken om de kinderen te vermaken en hun ook wat te leren.

Verder al wat Texaanse cultuur opgesnoven =) Afgelopen zondag zijn we naar Cowboy Church geweest. De fotoᷰs spreken voor zichzelf het was leuk om daar te zijn. sᷰ middags was er paardrijden. Verder ons wekelijkse uitje om even te kunnen winkelen in Wall Mart. En gisteren hadden we een Texaanse BBQ met heerlijke mais, vlees en salade het was erg gezellig en het was nog heerlijk om buiten te zijn.

Waar wij wonen is een beetje uit de stad en we hebben een heel groot terrein waar we kunnen wandelen een eindje verderop is ook een boederij. sᷰochtends wandel ik daar meestal even naar toe.
Het is hier nog mooi weer tussen de 25 en 30 graden overdag en sᷰ avonds ik ben het liefst buiten want binnen staat de airco op erg koud en kan er wel een trui aan.

Er zijn hier niet alleen dieren van de boerderij maar ook andere dieren die ik liever niet meer alleen tegen kom. Van de week was ik een eindje aan het wandelen met Maryke en voor ons beweegt er wat in het gras. We gaven beide een harde gil, want voor ons was een slang....Hij schrok ook van ons en ging snel de bosjes in. Nu denk ik bij iedere stap of ik ook een slang tegen kom. Ook zijn er schorpieoen en grote torren en kikkers.
Wat wel weer leuk is zijn de schildpadden die in de meertjes zwemmen hier dichtbij.

Vanmiddag gaan we naar de State County Fare en hebben we weer een leuk uitje.
Morgen gaan we naar de kerk hier vlakbij en moet ik weer voorbereiden voor maandag als de lessen weer starten. Dan gaan we hebben over fundamenten van het geloof hebben.

Allemaal een hele goede week toegewenst en bedankt voor al jullie berichtjes en reacties het is leuk om van jullie te horen.

Liefs van Yfke

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2013

Lieve allemaal,

10 November 2012

de Nieuwe speeltuin

10 November 2012

Heel veel zonneschijn, een nieuwe speeltuin en Afr

27 Oktober 2012

aangekomen in Conakry

20 Oktober 2012

Laatste weekend Texas
Yfke Terpstra

Hoi ik ben Yfke 34 jaar en ga binnenkort op reis naar Texas en Africa. Daar ga ik vrijwilligerswerk doen voor Mercy Ships al heel lang heb ik dit willen doen en 2012 word het jaar dat het gaat gebeuren :-)

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 1605
Totaal aantal bezoekers 35072

Voorgaande reizen:

22 September 2012 - 23 Oktober 2013

1e week in Texas

13 September 2012 - 11 Maart 2013

Mercy Ships

Landen bezocht: