aangekomen in Conakry - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Yfke Terpstra - WaarBenJij.nu aangekomen in Conakry - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Yfke Terpstra - WaarBenJij.nu

aangekomen in Conakry

Blijf op de hoogte en volg Yfke Terpstra

27 Oktober 2012 | Guinea, Conakry

Afgelopen maandag onze laatste les op het IOC in Texas. Crowd management. Een cursus over hoe te handelen als er in een grote massa paniek uitbreekt. Of op het schip vuur uit breekt.
Heb de toets gehaald, maar twee fout dat vond ik wel knap van mezelf.

Dinsdag ochtend zijn we vroeg vertrokken acht uur op naar Dallas. Onderweg werden we gebeld dat de vlucht was geannuleerd voor 24 uur.

We konden of terug gaan of verder gaan. Dat laatste wilden we allemaal we wilden geen twee keer afscheid nemen.

In Dallas zaten we in het vliegtuig maar moesten ook weer uit stappen want er was iets met de benzine tank. We moesten bijna over Chicago vliegen maar zijn toch naar in het zelfde vliegtuig naar new Jersey.

In Brussel hebben we genoten van lunch diner en ontbijt en voor het laatst een eigen kamer. En een leuke tour in de stad gedaan.

We kwamen in de avond aan en het was bijzonder om al de mensen te zien, de armoede de kleuren en geuren van Africa.

We zijn inmiddels bij de speeltuin geweest en gaan de komende twee weken daar een nieuwe bouwen.
Ook gaan we iedere dag s'middags naar de city of solidarity, een plaats waar gehandicapte mensen wonen groot en klein.

Zie er naar uit om maandag aan het werk te gaan. Vandaag zijn we naar een hotel geweest en gezwommen daar. Morgen naar de kerk en dan maandag echt aan het werk nog twee Weken voor ik dan op de boot ga.

Liefs Yfke

• 28 Oktober 2012 - 23:58

Tyase:

Wat een avontuur, heel veel succes bij het in vervulling gaan van je droom!!! groetjes uit Friesland

• 29 Oktober 2012 - 21:39

Mirjam Molenaar:

Heej lieverd!!
    Wat heb je al veel beleefd in deze korte tijd he?!!
    En nu alweer in Africa...Weer allemaal nieuwe belevenissen...
    Succes deze 2 weken aan wal. Nog heel ff en dan ga je aan boord ;-)
    Dikke kus XXX en veel zegen!

• 30 Oktober 2012 - 08:53

Froukje Vlasma:

Hoi Yfke,
    Wat een mooie reisverhalen : ) Ik heb er van genoten, zo te horen heb jij het ook enorm naar je zin en mis je ons "nog" niet! Ik wens jouw heel veel plezier in je leren en verplegen van de minder bedeelden.
    Ik hou je mooie verhalen in de gaten en tot ziens op het web, wat mooi dat je zo contact kunt hebbem met iedereen! groeten en leafs ut Raard!

• 30 Oktober 2012 - 22:00

Susanne:

Hey Yfke, blij dat je goed bent aangekomen hoor. Had je gelukkig ook al even op de chat gehad :) Hoe ging het werk vandaag en gisteren?! Ging het goed? En dus ook nog lekker gezwommen? Kwas laatst ook even in het zwembad toen dacht ik nog even aan je :) Misschien waren we er wel dezelfde tijd haha goed nu echt aftellen tot het moment waarop je aan boord gaat... Denk aan je Xxx

• 31 Oktober 2012 - 20:31

Carolien Slagter:

Hallo Yfke

We vinden het fijn dat je veilig bent aangekomen in Conakry.
    Dus het was toch nog leuk geworden, de brandweer oefening!
    Waren er nog leuke brandweermannen om jou te blussen.
    Wat de plannen zijn voor jullie op het schip hoop ik gauw van je te vernemen.
    Ben heel benieuwd.
    Met ons gaat alles goed, ik zou graag een postadres van je willen voor als je op het schip bent, is dit ook mogelijk.

We wensen je Gods zegen
    Groetjes
    Harrie, Carolien en kids.

Verslag uit: Guinea, Conakry

1e week in Texas

Lieve familie en vrienden en volgers,

Mijn eerste week in Texas zit er op. Het is een goede week geweest met veel
nieuwe indrukken, veel nieuwe mensen ontmoet en ook al vrienden gemaakt.

Afgelopen week hebben we een introductie gehad over Mercy Ships, over de organisatie de mensen die er werken en wat ze allemaal doen.
We zijn al bezig met het voorbereiden van de Field Service van 23 okotber tot 8 november in Conakry (west Africa). We zijn dan drie weken vlakbij een ziekenhuis met een dagopvang voor kinderen van 0 tot 5 jaar.
We gaan daar iets bouwen voor hun speeltuin en we zullen een leuk programma maken om de kinderen te vermaken en hun ook wat te leren.

Verder al wat Texaanse cultuur opgesnoven =) Afgelopen zondag zijn we naar Cowboy Church geweest. De fotoᷰs spreken voor zichzelf het was leuk om daar te zijn. sᷰ middags was er paardrijden. Verder ons wekelijkse uitje om even te kunnen winkelen in Wall Mart. En gisteren hadden we een Texaanse BBQ met heerlijke mais, vlees en salade het was erg gezellig en het was nog heerlijk om buiten te zijn.

Waar wij wonen is een beetje uit de stad en we hebben een heel groot terrein waar we kunnen wandelen een eindje verderop is ook een boederij. sᷰochtends wandel ik daar meestal even naar toe.
Het is hier nog mooi weer tussen de 25 en 30 graden overdag en sᷰ avonds ik ben het liefst buiten want binnen staat de airco op erg koud en kan er wel een trui aan.

Er zijn hier niet alleen dieren van de boerderij maar ook andere dieren die ik liever niet meer alleen tegen kom. Van de week was ik een eindje aan het wandelen met Maryke en voor ons beweegt er wat in het gras. We gaven beide een harde gil, want voor ons was een slang....Hij schrok ook van ons en ging snel de bosjes in. Nu denk ik bij iedere stap of ik ook een slang tegen kom. Ook zijn er schorpieoen en grote torren en kikkers.
Wat wel weer leuk is zijn de schildpadden die in de meertjes zwemmen hier dichtbij.

Vanmiddag gaan we naar de State County Fare en hebben we weer een leuk uitje.
Morgen gaan we naar de kerk hier vlakbij en moet ik weer voorbereiden voor maandag als de lessen weer starten. Dan gaan we hebben over fundamenten van het geloof hebben.

Allemaal een hele goede week toegewenst en bedankt voor al jullie berichtjes en reacties het is leuk om van jullie te horen.