Heel veel zonneschijn, een nieuwe speeltuin en Afr - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Yfke Terpstra - WaarBenJij.nu Heel veel zonneschijn, een nieuwe speeltuin en Afr - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Yfke Terpstra - WaarBenJij.nu

Heel veel zonneschijn, een nieuwe speeltuin en Afr

Blijf op de hoogte en volg Yfke Terpstra

10 November 2012 | Guinea, Conakry

Lieve Allemaal,

Twee weken geleden aangekomen in Conakry Afrika. En gisteren zag ik voor het eerst de Africa Mercy in het echt. En was heel blij hier te zijn.

Ik slaap in een zes persoons kamer en ik ben gezegend met een stapelbed en ik slaap beneden. Wat heel bijzonder is want meestal moet degene die niet langer dan een jaar is het bovenste bed krijgen.
Het meisje dat boven mij slaapt is Hanna en komt ook uit Nederland. Er zijn veel nederlanders op het schip. En ook een paar friesen wat heel leuk is.

De afgelopen twee weken hebben we heel wat kunnen betekenen voor een klein gedeelte van de Conakry.

We zijn begonnen


  • 10 November 2012 - 15:09

    Familie Vlieg:

    Hey fanke,

    super dat je het zo fijn heb we wensen jou en de bemanning maar natuurlijk ook de mensen die jullie helpen
    Gods liefde en wijsheid toe
    liefs van ons drietjes

  • 10 November 2012 - 15:45

    Annemiek:

    Hey Yfke,
    Wat goed dat je nu aan boord bent, was eerst wel een hele voorbereiding!
    Maar daar kun je dan nu je voordeel mee doen.
    Wat mooi om nederlanders en friezen bij je te hebben, lekker es efkes frysk prate.
    En dan nu het echte werk waar je voor gekomen bent.
    Ik hoop dat je voor velen een zegen mag zijn.
    Leafs en blessings Annemiek


  • 10 November 2012 - 17:57

    Anoesjka Braaksma:

    He lieverd!

    Gefeliciteerd je bent aan boord!!

    Wat zal je blij zijn dat het nu zover is....
    Wat mooi voor je dat je een nederlandse vrouw op je kamer hebt, dat praat wel zo gemakkelijk voor je.
    Ben heel benieuwd wat je allemaal gaat beleven daar.
    En ook hoe het er uit ziet....
    Geniet ervan ik denk aan je en blijf bidden:)

    Dikke zoen van Anoesjka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guinea, Conakry

1e week in Texas

Lieve familie en vrienden en volgers,

Mijn eerste week in Texas zit er op. Het is een goede week geweest met veel
nieuwe indrukken, veel nieuwe mensen ontmoet en ook al vrienden gemaakt.

Afgelopen week hebben we een introductie gehad over Mercy Ships, over de organisatie de mensen die er werken en wat ze allemaal doen.
We zijn al bezig met het voorbereiden van de Field Service van 23 okotber tot 8 november in Conakry (west Africa). We zijn dan drie weken vlakbij een ziekenhuis met een dagopvang voor kinderen van 0 tot 5 jaar.
We gaan daar iets bouwen voor hun speeltuin en we zullen een leuk programma maken om de kinderen te vermaken en hun ook wat te leren.

Verder al wat Texaanse cultuur opgesnoven =) Afgelopen zondag zijn we naar Cowboy Church geweest. De fotoᷰs spreken voor zichzelf het was leuk om daar te zijn. sᷰ middags was er paardrijden. Verder ons wekelijkse uitje om even te kunnen winkelen in Wall Mart. En gisteren hadden we een Texaanse BBQ met heerlijke mais, vlees en salade het was erg gezellig en het was nog heerlijk om buiten te zijn.

Waar wij wonen is een beetje uit de stad en we hebben een heel groot terrein waar we kunnen wandelen een eindje verderop is ook een boederij. sᷰochtends wandel ik daar meestal even naar toe.
Het is hier nog mooi weer tussen de 25 en 30 graden overdag en sᷰ avonds ik ben het liefst buiten want binnen staat de airco op erg koud en kan er wel een trui aan.

Er zijn hier niet alleen dieren van de boerderij maar ook andere dieren die ik liever niet meer alleen tegen kom. Van de week was ik een eindje aan het wandelen met Maryke en voor ons beweegt er wat in het gras. We gaven beide een harde gil, want voor ons was een slang....Hij schrok ook van ons en ging snel de bosjes in. Nu denk ik bij iedere stap of ik ook een slang tegen kom. Ook zijn er schorpieoen en grote torren en kikkers.
Wat wel weer leuk is zijn de schildpadden die in de meertjes zwemmen hier dichtbij.

Vanmiddag gaan we naar de State County Fare en hebben we weer een leuk uitje.
Morgen gaan we naar de kerk hier vlakbij en moet ik weer voorbereiden voor maandag als de lessen weer starten. Dan gaan we hebben over fundamenten van het geloof hebben.

Allemaal een hele goede week toegewenst en bedankt voor al jullie berichtjes en reacties het is leuk om van jullie te horen.

Liefs van Yfke

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2013

Lieve allemaal,

10 November 2012

de Nieuwe speeltuin

10 November 2012

Heel veel zonneschijn, een nieuwe speeltuin en Afr

27 Oktober 2012

aangekomen in Conakry

20 Oktober 2012

Laatste weekend Texas
Yfke Terpstra

Hoi ik ben Yfke 34 jaar en ga binnenkort op reis naar Texas en Africa. Daar ga ik vrijwilligerswerk doen voor Mercy Ships al heel lang heb ik dit willen doen en 2012 word het jaar dat het gaat gebeuren :-)

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 727
Totaal aantal bezoekers 35075

Voorgaande reizen:

22 September 2012 - 23 Oktober 2013

1e week in Texas

13 September 2012 - 11 Maart 2013

Mercy Ships

Landen bezocht: