Laatste weekend Texas - Reisverslag uit Hideaway, Verenigde Staten van Yfke Terpstra - WaarBenJij.nu Laatste weekend Texas - Reisverslag uit Hideaway, Verenigde Staten van Yfke Terpstra - WaarBenJij.nu

Laatste weekend Texas

Blijf op de hoogte en volg Yfke Terpstra

20 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Hideaway

Lieve familie en vrienden,

Vandaag mijn laatste zaterdag hier in Texas Tyler. De afgelopen twee weken waren drukke weken. Veel geleerd, gedaan en gezien.

Vorige week hadden we les van Camille Bishop een hele goede lerares, die ons les gaf in wereldvisie. Door welke bril zie je de wereld om je heen, hoe zie je naar andere culturen naar mensen die anders zijn dan jij en ik en hoe sta je in het leven.

Het was een hele mooie week, Camille was zoᷰn mooi voorbeeld van hoe zij leefde met de Heer en dit uitdraagt in haar leven.
Ze betrok iedereen in de les en liet je zo waardevol voelen. Het gevoel dat je gezien word en belangrijk bent.

Wat de afgelopen weken telkens weer terug kwam was dat relaties met andere mensen het meest kostbare is wat de Heer aan ons heeft gegeven.

Mensen die om elkaar geven en naar elkaar om kijken. Vriendschap met elkaar opbouwen en liefde voor elkaar hebben.
Dat ieder mens waardevol en uniek is en waard is om gezien te worden!!

Daar staat Mercy Ships ook voor om om te kijken ook naar mensen die in onze ogen niet waardevol zijn omdat ze arm zijn of anders zijn.
Maar zo waardevol zijn om ze een goed leven te geven.

Al de mensen waar we afgelopen weken les van hebben gehad dragen dat uit. We hebben les gehad van een dokter, de directeur van Mercy Ships, de managers van Mercy Ships, leraren en kapiteinen van de schepen.
En al deze mensen dragen de liefde van de Heer uit, behandelen je als gelijkwaardig en zijn bereid om te helpen om goed te kunnen werken op de Africa Mercy.

Na de week van wereld visie ben ik vrijdag met Rose vertrokken voor een weekendje naar Dallas!! Het was heerlijk om er even uit te zijn en Texas in de auto te zien. De grote vrachtwagens en de Amerikaanse vlaggen en grote malls zijn echt Amerika. Zondag hebben we nog even een pittstop gemaakt bij het grootste stadion van Dallas van de Cowboy football.
Zie fotoᷰs ;-)

En dan deze week was de leukste week van alle weken.
Want in plaats van in de schoolbanken zitten hadden we nu wat meer actie.
Een week van Basic Safety voor mariniers. Op dinsdag was een ik een echte brandweer vrouw en gisteren hebben we in het zwembad geoefend hoe het is om in een reddingsvlot te zitten een gumbiesuit aan te hebben.
En om de reddingsboot om te flippen. Een hele uitdaging daar in het zwembad. Maar voor de hele cursus ben ik geslaagd, en ben ik nu een Shippy =) een echte Mercy Shipper.

Vandaag en het weekend is het voorbereiden voor de reis van aanstaande dinsdag. Om 16.00 nederlandse tijd vertrekken we hier vanuit de basis.
We rijden van Tyler naar Dalls. In Dallas gaan we in het vliegtuig naar New Jersy. Van New Jersey naar Brussel en van Brussel naar Conakry.
Dat word een lange reis maar gelukkig zijn we met de hele groep en word het vast gezellig.

Liefs van Yfke

• 20 Oktober 2012 - 21:18

Mirjam Molenaar:

Leuk om al je belevenissen weer te lezen! En volgende week ben je gewoon ff in Brussel! Zo dichtbij! :-) Alvast een hele goede reis gewenst leave! xxx

• 20 Oktober 2012 - 21:55

Pieter:

Lieve Yfke, Fijn dat je zoveel waardevolle dingen tot je mag nemen. Ik bin hast jaloers, mar it is dy fan herte gund. Folle sterkte by alles en ek de oaren Gods Segen fierder tawinske. Ik ha jûn mei Pytsje en Joanne thús lekker en gesellig Sjinees iten, se binne krekt fuort,
    H. Gr. omke Pieter.

• 20 Oktober 2012 - 22:31

Janne-Rins:

Wat spannend, straks ben je eindelijk op het schip! Wat een avontuur weer!!

Sterkte met de laaaange vliegreis en geniet!

Groetjes Janne-Rins

• 21 Oktober 2012 - 19:11

Carolien Slagter:

hallo yfke,

hoe gaat het met jou?
    met ons gaat het goed.
    we hebben een week vakantie.
    rachelle is deze week jarig,
    dus we hebben het leuk druk.
    hoe was je week bij de brandweer?
    waren er nog leuke brandweer mannen die jou kwamen redden? ha ha
    heb je ook zin in volgende week als je eindelijk naar Afrika mag.
    neem je ook wat munten en een leeuw voor jonathan mee.
    en een zwarte panter voor rachelle.
    we denken en bidden voor je.

familie slagter

• 21 Oktober 2012 - 19:15

Afke:

Hoi Yfke, wat fijn om iets van je te horen. Al je reisverslagen even gelezen. Het lijkt mij een hele belevenis en spannend bovendien. Ik heb de laatste weken vaak aan je gedacht, Ik mis je hierwel hoor! Het voelde altijd zo vertrouwd. Maar ik lees dat alles goed gaat en dat je veel hebt geleerd in een korte tijd. Nu komt het werkelijk doel in zicht en ben je straks op het schip, hier heb je zo naar uit gezien. Voordat het zo ver is nog een lange reis voor de boog. Ik wens je een goede vlucht en in gedachten vlieg ik met je mee. Ik ben benieuwd hoe je het op het schip zal gaan. Dus zal je verder volgen. Liefs Afke

• 21 Oktober 2012 - 20:07

Ria:

Hey leave Yfke,

Mooi om je verslagen te lezen. Je hebt een topweekje achter de rug lees ik :-) dat is heerlijk. Alvast een goeie reis toegewenst!

xx Ria

• 24 Oktober 2012 - 11:39

Tante Akke:

Dag lieve Yfke
    Je bent nog op reis of misschien net op plaats van bestemming.
    jij zult nu wel in de warmte zijn. Wij zitten met een grijze lucht en vochtig weer.Maar ja we zitten in de herfst he.
    Wij zijn niet mee op vakantie gegaan er is weer en kink in de kabel gekomen.Hans is vorige week weer de best de fout in gegaan.Te veel om allemaal te vertellen .En nu is hij door iemand van de fiets getrokken en is op zijn knie terecht gekomen en is zijn kniegewricht aan splinters.Dus maar weer in huis genomen en nu moet hij volgende week 1 Nov geopereerd worden.Maar er wordt nu urgent plek voor hem gezocht want wij kunnen het niet meer aan.Verder gaat het wel goed bij ons.
    We genieten van je verhalen en de mooie fotoos er bij.
    Een hele goede tijd gewenst op je nieuwe werkplaats daar in Afrika en we denken aan je en Gods zegen bij al je werk.
    Lieve groetjes van omke Ate en tante Akke.

• 26 Oktober 2012 - 23:33

Annie:

HA skot, hoe ist no?
    Al op de boot?
    Jir ist feest!
    Us Annalise is geboren, een prachtig pareltje! een wonderlijk geschenk.
    Kist op FB de foto`s wol even sjen.
    Nop skot tot horens wer fon dy en ik hoopje dast do der ek een geweldige tiid meimeitsje meist!

Dikke tutten en leafs Annie

Verslag uit: Verenigde Staten, Hideaway

1e week in Texas

Lieve familie en vrienden en volgers,

Mijn eerste week in Texas zit er op. Het is een goede week geweest met veel
nieuwe indrukken, veel nieuwe mensen ontmoet en ook al vrienden gemaakt.

Afgelopen week hebben we een introductie gehad over Mercy Ships, over de organisatie de mensen die er werken en wat ze allemaal doen.
We zijn al bezig met het voorbereiden van de Field Service van 23 okotber tot 8 november in Conakry (west Africa). We zijn dan drie weken vlakbij een ziekenhuis met een dagopvang voor kinderen van 0 tot 5 jaar.
We gaan daar iets bouwen voor hun speeltuin en we zullen een leuk programma maken om de kinderen te vermaken en hun ook wat te leren.

Verder al wat Texaanse cultuur opgesnoven =) Afgelopen zondag zijn we naar Cowboy Church geweest. De fotoᷰs spreken voor zichzelf het was leuk om daar te zijn. sᷰ middags was er paardrijden. Verder ons wekelijkse uitje om even te kunnen winkelen in Wall Mart. En gisteren hadden we een Texaanse BBQ met heerlijke mais, vlees en salade het was erg gezellig en het was nog heerlijk om buiten te zijn.

Waar wij wonen is een beetje uit de stad en we hebben een heel groot terrein waar we kunnen wandelen een eindje verderop is ook een boederij. sᷰochtends wandel ik daar meestal even naar toe.
Het is hier nog mooi weer tussen de 25 en 30 graden overdag en sᷰ avonds ik ben het liefst buiten want binnen staat de airco op erg koud en kan er wel een trui aan.

Er zijn hier niet alleen dieren van de boerderij maar ook andere dieren die ik liever niet meer alleen tegen kom. Van de week was ik een eindje aan het wandelen met Maryke en voor ons beweegt er wat in het gras. We gaven beide een harde gil, want voor ons was een slang....Hij schrok ook van ons en ging snel de bosjes in. Nu denk ik bij iedere stap of ik ook een slang tegen kom. Ook zijn er schorpieoen en grote torren en kikkers.
Wat wel weer leuk is zijn de schildpadden die in de meertjes zwemmen hier dichtbij.

Vanmiddag gaan we naar de State County Fare en hebben we weer een leuk uitje.
Morgen gaan we naar de kerk hier vlakbij en moet ik weer voorbereiden voor maandag als de lessen weer starten. Dan gaan we hebben over fundamenten van het geloof hebben.

Allemaal een hele goede week toegewenst en bedankt voor al jullie berichtjes en reacties het is leuk om van jullie te horen.

Liefs van Yfke