1e week in Texas - Reisverslag uit Tyler, Verenigde Staten van Yfke Terpstra - WaarBenJij.nu 1e week in Texas - Reisverslag uit Tyler, Verenigde Staten van Yfke Terpstra - WaarBenJij.nu

1e week in Texas

Door: Yfke

Blijf op de hoogte en volg Yfke Terpstra

22 September 2012 | Verenigde Staten, Tyler

Lieve allemaal,

De eerste week in Texas zit er al weer op. Het was een goede week met veel nieuwe indrukken, veel nieuwe mensen ontmoet en ook al een paar vrienden
gemaakt.

Afgelopen week hebben we introductie gehad over Mercy Ships de organisatie wie er allemaal werken en wat ze allemaal doen en ook hun plannen voor de toekomst. Ze zijn bezig om een nieuw schip er bij te kopen zodat nog meer mensen kunnen worden geholpen. We hebben de Don Stephens de directeur ontmoet hij heeft het concept Mercy Ships bedacht en uitgevoerd het was bijzonder hem ook te ontmoeten.

Deze week ook al wat Texaanse cultuur opgesnoven. Afgelopen zondag zijn we naar een Cowboy kerk geweest. De fotoᷰs spreken voor zich =)
En gisteren hadden we Texaanse BBQ met mais salade en lekker vlees.

Het terrein waar wij zijn is een beetje buiten de stad en is mooi gelegen in bossen en twee meren. Er is ook een boedrij waar ik sᷰochtends vaak even heen loop. Er zijn veel nieuwe kalfjes en ook schapen en kippen.

Het is hier iedere dag mooi weer tussen de 25 en 30 graden. En ik mag graag buiten zijn binnen staat de airco erg koud en mag de wintertrui wel aan.

Maar er zijn niet alleen dieren van de boerderij kwamen Marijke en ik achter toen we woensdag in de na middag een eindje gingen wandelen en opeens iets zagen bewegen voor onze voeten. We gaven beide een gil, want tot onze grote schrik was het een slang die ook snel weer in de bosjes verdween.
Ben wel een beetje geschrokken en denk nu wel een beetje na als ik alleen loop en ik in het gras loop. Verder zijn er grote torren en kikkers en schorpieonen. Wat wel leuk is zijn de schildpadden die in de meertjes zwemmen hier vlakbij.

Vanmiddag gaan we naar de state county fare, morgen naar de kerk en dan al weer voorbereidingen maken voor maandag.
De komende week gaan we het hebben over de fundamenten van het geloof.

Bedankt voor al jullie leuke reacties. Goed om van jullie te horen en te weten dat er mensen zijn die aan me denken.

Een hele goede week iedereen.

Liefs Yfke

  • 22 September 2012 - 18:40

    Froukje:

    Wat leuk je verhalen te lezen!! Je hebt het er naar de zin hoor ik wel, Heel veel succes en ik ga je volgen!!

    groeten froukje klimstra

  • 22 September 2012 - 20:49

    Mirjam:

    Heej lieve Yfke,
    Leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt!! En ook al vrienden hebt gemaakt. Heerlijk dat het daar zo warm is...Hier wordt het met name s avonds al echt koud...maar tenslotte is de herfst vandaag ook officieel begonnen :-( Ik ben nu bij mijn broer in Krefeld dus ik houd het maar ff kort. Liefs en alvast een hele fijne week! xxx

  • 22 September 2012 - 21:34

    Xxx Susanne:

    Hey Yfke, leuk weer even van je te lezen. Was weer een week vol (leuke) indrukken begrijp ik.
    Wat bijzonder dat er straks Mercy Ships 2 komt!
    Zal morgen (het is nu avond) de kinderen even vertellen van de beestjes en je ontmoeting met een slang! Ja je zult nu wel voorzichtig zijn als je door het gras huppelt :)
    Wens je een hele goede zondag toe!! X

  • 23 September 2012 - 08:11

    Annemiek:

    Hoi Yfke,
    Wat een leuk en spannend verslag van je eerste week.
    Goed om te horen dat je vrienden hebt gemaakt en geniet van de natuur en het mooie weer.
    De foto's van de cowboy dienst zag ik nog niet, komen die nog, ben zo benieuwd naar foto's!!
    Nog een goede tijd daar in Texas, veel zegen gewenst bij alle voorbereidingen voor het echte werk straks!
    Leafs

  • 24 September 2012 - 15:20

    Anna:

    Hoi Yfke

    wat leuk om je zo op deze manier te kunnen volgen.!!ik lees je verhalen zeker en al die belevenissen van jou.Je geniet volop hoop ik. Ik denk dat jij je daar al aardig thuis voeld.
    Tot de volgende verhalen.
    Liefs Anna

  • 27 September 2012 - 11:00

    Omke Pieter:

    Ha dy Yfke,
    Ik ha dy sels mar efkes opsocht en dat slagge tige sa as't sjochst. Bliid dast dêr goed ûntfongen biste en de tried wer oppakke kinst. Wat sitte wy dan in ein fan elkoar ôf net! Ik yn myn nije hûs, wer't ik noch altiid fan genietsje kin. Juster in nije luie stoel kocht by Bert's. De âlde swiere der út. Moai waar dus by jimme. no it is hjir eins wol hearst, de buien komme der oan neffens Piet. Ik sil in bakje drinke en ik wachtsje op de nije oankeap. In protte sterkte tawinske en nim it der mar fan, fiel dy frij. Wer't de Geast fan de Heare is, dêr is frijheid. Ik lit wol ris wer wat fan my hearre en folfje dy op dit blok, sa hjit dat leau ik net?
    H. Gr. omke P.

  • 27 September 2012 - 21:28

    Baukje:

    Hoi Yfke
    Geweldig om te hearen dost it nei it sin hast en alwer freonen makke hast mar der siet ik net oeryn san wraldreizeger. Wes ol fersichtig mei dy enge bisten ik dy it ollang yn e broek. Groetjes Baukje

  • 27 September 2012 - 23:03

    Henk En Joke Sophia:

    Hai Yfke,

    Fijn om te weten, dat het zo goed met je gaat en eigenlijk hadden we ook niet anders verwacht omdat je hier al zo lang naar uitkeek. Qua temperatuur heb jij het beter voor elkaar dan wij hier. De verwarming staat weer hoog en voor de verandering regent het! Dus........., zo lekker met een beker chocolademelk, krakelingen én een mooi boek op de bank en genieten maar!

    Je krijgt van ons tweetjes de hartelijke groeten en wensen je Gods onmisbare zegen toe voor de komende tijd, liefs Henk en Joke Sophia

  • 30 September 2012 - 15:23

    Tante Akke:

    Hoi Yfke,
    He he eindelijk gevonden op je site.Hans heeft het voor mij opgezocht.
    Dus nu maar even reactie.Blij dat het goed met je gaat en al weer zo veel hebt beleefd.
    heb wel zo nu en dan met je vader gebeld.En nu ben je er al weer een paar weken
    Bij ons is het goed hoor,gisteravond naar een concert van omke Ate geweest met hans.Dinsdag hebben omke Ate en ik weer gesprek met de leiding van Bloemkamp over het zorgplan.
    Morgen is Hans jarig al 45 jaar dan.Deze week hopen we ook meer te horen of er een plekje voor hem is.
    ik ga nu theedrinken en wens je weer een fijne week toe met Gods zegen.

  • 02 Oktober 2012 - 22:40

    Saakje:

    Hoi Yfke, leuk jou belevenissen te lezen! Ook grappig om te lezen hoe je omschrijft hoe het daar is. Ik ben zelf ook eens 4 weken in Texas geweest en lees wel wat bekende dingen zoals die schildpadden in de poelen.

    Veel succes

    Groetjes Saakje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tyler

1e week in Texas

Lieve familie en vrienden en volgers,

Mijn eerste week in Texas zit er op. Het is een goede week geweest met veel
nieuwe indrukken, veel nieuwe mensen ontmoet en ook al vrienden gemaakt.

Afgelopen week hebben we een introductie gehad over Mercy Ships, over de organisatie de mensen die er werken en wat ze allemaal doen.
We zijn al bezig met het voorbereiden van de Field Service van 23 okotber tot 8 november in Conakry (west Africa). We zijn dan drie weken vlakbij een ziekenhuis met een dagopvang voor kinderen van 0 tot 5 jaar.
We gaan daar iets bouwen voor hun speeltuin en we zullen een leuk programma maken om de kinderen te vermaken en hun ook wat te leren.

Verder al wat Texaanse cultuur opgesnoven =) Afgelopen zondag zijn we naar Cowboy Church geweest. De fotoᷰs spreken voor zichzelf het was leuk om daar te zijn. sᷰ middags was er paardrijden. Verder ons wekelijkse uitje om even te kunnen winkelen in Wall Mart. En gisteren hadden we een Texaanse BBQ met heerlijke mais, vlees en salade het was erg gezellig en het was nog heerlijk om buiten te zijn.

Waar wij wonen is een beetje uit de stad en we hebben een heel groot terrein waar we kunnen wandelen een eindje verderop is ook een boederij. sᷰochtends wandel ik daar meestal even naar toe.
Het is hier nog mooi weer tussen de 25 en 30 graden overdag en sᷰ avonds ik ben het liefst buiten want binnen staat de airco op erg koud en kan er wel een trui aan.

Er zijn hier niet alleen dieren van de boerderij maar ook andere dieren die ik liever niet meer alleen tegen kom. Van de week was ik een eindje aan het wandelen met Maryke en voor ons beweegt er wat in het gras. We gaven beide een harde gil, want voor ons was een slang....Hij schrok ook van ons en ging snel de bosjes in. Nu denk ik bij iedere stap of ik ook een slang tegen kom. Ook zijn er schorpieoen en grote torren en kikkers.
Wat wel weer leuk is zijn de schildpadden die in de meertjes zwemmen hier dichtbij.

Vanmiddag gaan we naar de State County Fare en hebben we weer een leuk uitje.
Morgen gaan we naar de kerk hier vlakbij en moet ik weer voorbereiden voor maandag als de lessen weer starten. Dan gaan we hebben over fundamenten van het geloof hebben.

Allemaal een hele goede week toegewenst en bedankt voor al jullie berichtjes en reacties het is leuk om van jullie te horen.

Liefs van Yfke

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2013

Lieve allemaal,

10 November 2012

de Nieuwe speeltuin

10 November 2012

Heel veel zonneschijn, een nieuwe speeltuin en Afr

27 Oktober 2012

aangekomen in Conakry

20 Oktober 2012

Laatste weekend Texas
Yfke Terpstra

Hoi ik ben Yfke 34 jaar en ga binnenkort op reis naar Texas en Africa. Daar ga ik vrijwilligerswerk doen voor Mercy Ships al heel lang heb ik dit willen doen en 2012 word het jaar dat het gaat gebeuren :-)

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 691
Totaal aantal bezoekers 35082

Voorgaande reizen:

22 September 2012 - 23 Oktober 2013

1e week in Texas

13 September 2012 - 11 Maart 2013

Mercy Ships

Landen bezocht: